Iratkozzon fel a hírlevélre

Iratkozzon fel az Stellantis Communications hírlevélre, és ismerje meg az összes újdonságot

01 szept. 2010

Lancia a 2010-es Párizsi Autószalonon

A Lancia a legjobb európai stílust képviselõ Deltával, Ypsilonnal és Musával tér vissza a Párizsi Nemzetközi Autószalonra: a francia kiállításon felállított standon a Lancia modellek mellett látható Chryslerek (Grand Voyager Limited Black és 300C Walter P. Chrysler) jelzik a két márka nemrégiben létrejött kooperációját.

Lancia a 2010-es Párizsi Autószalonon

 A Lancia a legjobb európai stílust képviselõ Deltával, Ypsilonnal és Musával tér vissza a Párizsi Nemzetközi Autószalonra: a francia kiállításon felállított standon a Lancia modellek mellett látható Chryslerek (Grand Voyager Limited Black és 300C Walter P. Chrysler) jelzik a két márka nemrégiben létrejött kooperációját.

A Genfi Autószalonon történt bemutatkozást követõen a két márka most Párizsban is egyesítette erõit egy a hagyományokkal szakító, számos szimbolikus utalást tartalmazó standon. A Lancia-Chrysler szövetség rendkívül erõs szimbolikával bír: mindkét cég fontos szerepet játszott az autógyártás történetében az Atlanti-óceán két oldalán, most pedig egymás részévé váltak, akár egy kirakós játék két összefüggõ darabja most és a jövõben.

A végeredmény egy olyan egyedi stand, ahol a puzzle-t idézõ grafikus utalások a legújabb divattal és színekkel keverednek. A hátteret a két márka képeit tartalmazó, a cégek egyesülését szimbolizáló hatalmas kirakós elemek határozzák meg a két cég közös értékei mentén: elegancia, technológiai újítás, dicsõ történelem és a jövõ alakítására tett törekvések.

A stand padlóján is a két márka egyesülésére utaló puzzle-minta látható. Ugyanez érvényes a két puzzle alakú emelvényre is, melyekbõl az egyiken a Lancia Delta és a Chrysler 300C állnak, míg a másikon a Chrysler Grand Voyager található a Lancia Musa társaságában. Ebben a környezetben a látogatók is szerves részét képezik a kompozíciónak. A közönségrõl készülõ képeket tükrök és kamerák segítségével puzzle darabokká alakítják, és ezek teszik teljessé a stand megjelenését.

A Párizsi Szalonon a Musa és az Ypsilon az új Euro 5-ös szabványt is teljesítõ kettõs, benzin-LPG üzemû motorokkal lesz látható, s a hazai sikereket követõen most kezdõdik a modellek forgalmazása Franciaországban. Egy Hard Black kivitelû Delta MultiAir is helyet kapott a standon, melyen egyszerre tekinthetõ meg a Lancia mérnöki fejlettségét igazoló új motor, valamint az exkluzív új fényezés.

Az Ypsilon és a Musa LPG Euro 5 változatai a Lancia Automobiles környezetvédelmi témák iránti elkötelezettségét erõsítik meg, melynek során kutatás és fejlesztés segítségével nyújtanak a vásárlóknak azonnal elérhetõ megoldásokat (az LPG tiszta, olcsó és széles körben elérhetõ üzemanyag). Ez a különleges Lancia-sorozat az Európában egyre szélesebb körben megjelenõ igényt elégíti ki. Míg a piacon levõ LPG-hajtású autók nagy része utólag átalakított modell, a Lancia úgy döntött, hogy alapból ilyen felhasználásra tervezett és gyártott, ezáltal garantált minõségû megoldással lép piacra.

Ezt a folytatólagos elkötelezettséget Párizsban az Ypsilon ELLE és a Musa 5th Avenue modellek képviselik. Utóbbi a 2010-es Genfi Autószalonon bemutatott kiállítási darab továbbfejlesztett változata, mely a felsõkategóriás anyagok és idõtlenül gyönyörû külsõ fények kombinációjával valódi ékszert varázsol az autóból. Mindezt a Musa 5th Avenue kétszínû (Angelico fehér és fekete) beltere, valamint az elefántcsont színû Poltrona Frau bõrrel borított ülései és mûszerfala is igazolják. A csomagot egy idézet teszi teljessé: „Lancia Musa. A városi limuzin. Az elegancia az egyetlen szépség, mely nem múlandó."

Az LPG/benzin-hajtású Ypsilon ELLE is reflektorfénybe kerül. Ez a legfõbb európai piacokra szánt, limitált szériás különkiadás a Lancia és a modernitást és feminitást évrõl-évre újabb nõi ruha- és kiegészítõ kollekciókban megvalósító ELLE közremûködésének gyermeke. A nyilvános kiállítási napokon egy második Ypsilon ELLE is bemutatkozik. Abban a modellben az új Euro-5 besorolású, 69 lóerõs 1,2-es motor dolgozik alig 114 g/km-es CO2-kibocsátással.

A Lancia Deltára kíváncsi látogatóknak sem kell majd csalódniuk, hiszen két változatban is látható lesz az autó: egy 120 lóerõs Platino MultiJet DPF Selectronic váltóval, valamint egy 140 lóerõs Hard Black 1,4 MultiAir S&S. Utóbbiban mutatkozik be az alapfelszereltségként Start-Stop elektronikával ellátott 140 lóerõs 1.4 MultiAir Turbo motor. A károsanyag-kibocsátás és teljesítmény (132 g/km/140 LE) arányát tekintve ez a világ egyik legjobb benzinmotorja. Fogyasztás és nyomatékleadás szempontjából is a legjobbak közé tartozik: kombinált fogyasztása 5,7 l/100 km, maximális nyomatéka pedig 230 Nm/1750 1/min. A Hard Black széria fontos stílusbeli és innovációs újításokat is felvonultat. Leginkább szembetûnõ ezek közül a speciális fekete szín: ez az elsõ nem limitált szériába tartozó modell, melyet a hosszú, autónként négy órát igénybe vevõ exkluzív fényezéssel látnak el. Ez is alapvetõ eleme az eleganciára, bûbájra, személyiségre, stílusra és szinte bármilyen egyedi kívánság teljesítésére alapuló termékfilozófiának.

A standon egy 120 lóerõs 1,6 MultiJet motorral hajtott, részecskeszûrõvel és Selectronic automata váltóval felszerelt Lancia Delta Platino is megtekinthetõ lesz. Európában, és különösen Franciaországban ez a legkeresettebb modellváltozat, és 120 g/km-es CO2-kibocsátásával ez a modell a Delta-család legkevésbé szennyezõ tagja. Ezzel az értékkel jelentõs kedvezményekhez juttatja például a francia vásárlókat. Az autó karosszériája fehér, teteje fekete, utasterét pedig bézs színû Pelle&Alcantara® bõr borítja, az ilyen jellegû finom elegancia mindig is jellemzõ volt a Lanciára.

A Párizsban kiállított autók sorát két Chrysler zárja, a Grand Voyager Limited Black és a 300C Walter P. Chrysler. A stresszmentes autózásból ízelítõt nyújtó Voyager 1983-ban teremtette meg a buszlimuzinok kategóriáját, forradalmasítva ezzel az amerikai közlekedési szokásokat. Az eddig világszerte 13 millió példányban értékesített Grand Voyager 5,14 méteres hosszával a piac legnagyobb buszlimuzinja, kényelem, variálhatóság és vezetési élmény tekintetében pedig kategóriája legjobbja. A kiállított autóban 163 lóerõs, 360 Nm nyomatékú 2,8 literes CRD-motor és hatfokozatú automata váltó található.

A második autó a rendkívül karakteres Chrysler 300C limuzin, melyben a Lancia DNS több eleme is fellelhetõ. Párizsban az amerikai autógyár alapító Walter P. Chrysler nevét viselõ különkiadás látható, melyet erõteljes háromliteres V6-os közös nyomócsöves dízelmotor (218 LE/4000 1/min, 510 Nm/1600-2800 1/min) és a hozzá kapcsolódó ötfokozatú automataváltó hajt. Ezzel a párosítással az autó végsebessége eléri a 230 km/h-t.

Végezetül pedig, a látogatók a standra kihelyezett prospektusokból és egyedi totemoszlopokról megismerkedhetnek az FGA Capital nevû, a Fiat Group Automobiles és a Crédit Agricole közös vállalkozásában létrehozott autóipari finanszírozó céggel. A cég Olaszországban és Európában is ugyanazt a küldetést szeretné véghezvinni: innovatív pénzügyi megoldásokkal és nagy hozzáadott értéket képviselõ, a márkakereskedõi hálózatnak, valamint az egyéni és céges vásárlóknak kínált szolgáltatásokkal támogatni a Fiat Group Automobiles és a Chrysler eladásait.

Egyéb tartalmak